یکی از معمول ترین خرابی هایی که معمولا نیاز به تعمیر فوری دارد، ترک دیوار، به خصوص ترک دیوارهای گچی است که اگر به موقع آن را برطرف نکنید، می تواند آسیب های جدی برای شما به وجود بیاورد.در این مطلب می خواهیم به شما ساده ترین ترمیم دیوار ترک خورده را آموزش دهیم.

 

تعمیرات منزل: یکی از پرطرفدارترین مباحث مربوط به ساختمان، تعمیرات است. به طور کلی تعمیرات می تواند تا حد زیادی از صرف هزینه های گزاف برای جایگزینی اجزا و یا اقلام موجود در ساختمان جلوگیری کند. یکی از معمول ترین خرابی هایی که معمولا نیاز به تعمیر فوری دارد، ترک دیوار، به خصوص ترک دیوارهای گچی است که اگر به موقع آن را برطرف نکنید می تواند آسیب های جدی برای شما به وجود بیاورد؛ به همین منظور در این مطلب می خواهیم به شما ساده ترین روش ترمیم دیوار ترک خورده را آموزش دهیم، پس با ما همراه باشید.

ترمیم دیوار ترک خورده

وسایل مورد نیاز برای ترمیم دیوار ترک خورده

  • بتونه مخصوص
  • سمباده
  • کاردک
  • رنگ متناسب با دیوار

ترمیم دیوار ترک خورده

در مرحله ی اول پوشاندن ترک دیوار با استفاده از لبه های تیز کاردک داخل ترک ها را از هرگونه گرد وغبار و یا آلودگی تمیز کنید. حالا به وسیله ی سنباده سطح ترک ها را بترشاید و آن را یک دست و یکنواخت کنید. توجه داشته باشید که برای آنکه سطح دیوار شما یکنواخت و یک دست باشد حتما سمباده کشی را چندین مرحله انجام دهید تا سطح دیوار کاملا هموار شود.

پوشاندن ترک دیوار

حالا با توجه به جنس دیوار، بتونه مخصوص را با کمک کاردک روی سطح دیوار بکشید، تا حدی که ترک های دیوار کاملا پوشانده شود. توجه داشته باشید که مقدار بتونه مورد استفاده شما باید متعادل باشد که سطح دیوارتان یک دست شود. پس از خشک شدن بتونه ها مجدد سطح آن را سمباده بکشید تا سطحی یک دست و یکنواخت به دست بیاید.

پوشاندن ترک دیوار

در مرحله آخر باید قسمت بتونه شده را رنگ آمیزی کنید، برای یک دست شدن سطح دیوار حتما کل دیوار را رنگ آمیزی کنید تا تفاوت رنگ احتمالی بین قسمت ترک برداشته و کل دیوار مشخص نشود.

راه حل شما برای ترمیم دیوار ترک خورده چیست؟ آن را با ما و سایر مخاطبان ایزان اپارتمان  از طریق دیدگاه های پایین همین مطلب در میان بگذارید.

در مطالب بعدی آموزش های بیشتری برای تعمیرات منزل با شما در میان می گذاریم، بس برای اطلاع از به روزترین ایده های طراحی و دکوراسیون و ساده ترین روش های تعمیرات منزل  چشم از ایران اپارتمان بر ندارید!

تحریریه وبسایت ihome.ir