تعویض کاغذ دیواری آسیب دیده در نگاه اول کار مشکلی به نظر می رسد،در این مطلب طی مراحل مختف به شما می آموزیم که چگونه آن را ترمیم کنید.

تعمیرات منزل: کاغذ دیواری هم مانند هر وسیله، ابزار و متریال استفاده شده در خانه ممکن است در اثر عوامل مختلف آسیب ببیند. یادتان باشد هر زمان که کفپوش، دیوارپوش یا مانند آن را که بعد از نصب تکه های کوچک و بزرگی از آنها باقی می ماند را برای روز مبادا نگهدارید و این روز مبادا دقیقا همچین روزی است که دچار آسیب دیدگی شده است. با استفاده از تکه های باقی مانده کاغذ دیواری خانه تان بعد از نصب، به سادگی مشکلتان برطرف می شود. در این مطلب از ایران اپارتامان طی مراحل مختف به شما می آموزیم که تکه های کاغذ دیواری چگونه به کارتان می آید.

ابزار و وسایل مورد نیاز برای تعویض کاغذ دیواری

ابزار و وسایل مورد نیاز برای تعویض کاغذ دیواری

  • اسفنج مخصوص کاغذدیواری
  • کاتر
  • چسب کاغذ دیواری یا خمیر مخصوص آن
  • و البته تکه اضافی از کاغذ دیواری

تعویض کاغذ دیواری آسیب دیده

مرحله اول: یک تکه از کاغذ دیواری را برش بزنید

کاغذ دیواری سالم و باقی مانده را بردارید و یک تکه مستطیلی شکل از آن را برش بزنید. البته توجه داشته باشید که این تکه چند سانتیمتر بزرگتر از قسمت آسیب دیده کاغذ دیواری باشد.

اگر در زمان نصب کاغذ دیواری هیچ تکه ای از آن باقی نمانذه باشد، چاره دیگری نیست، باید از قسمت دیگری از کاغذ دیواری موجود در فضا یک تکه را بدزدید! این قسمت می تواند دیوار پشت یخچال، درون کمد دیواری یا دیوار پشت آینه باشد. باید ببینید کجا برایتان اولویت دارد و بیشتر در معرض دید قرار می گیرد.

در بهترین حالت باید تکه وصله را از طرح و نقش مشابه قسمت آسیب دیده بردارید.

تعویض کاغذ دیواری آسیب دیده

مرحله دوم: چسب را آماده کنید

در این مرحله باید بدانید کاغذ دیواری اصلی چگونه نصب شده است. اگر خود کاغذ دیواری در پشتش چسب داشته باشد، کافی است قسمت پشتی کاغذ دیواری بریده شده را با کمک اسفنج مرطوب کنید تا چسب آن فعال شود.

در غیر این صورت باید قسمت پشتی تکه بریده شده را با یک لایه نازک از چسب یا خمیر کاغذ دیواری بپوشانید.

تعویض کاغذ دیواری آسیب دیده

مرحله سوم: محدوده آسیب دیده را بپوشانید

زمانی که می خواهید کاغذ دیواری را روی قسمت آسیب دیده بچسبانید باید مطمئن شوید که خطوط و طرح آنها هم راستا و کاملا هماهنگ با یکدیگر باشند.

تکه کمکی را به خوبی و محکم روی قسمت آسیب دیده فشار دهید و سه تا پنج دقیقه صبر کنید تا چسب به خوبی خود را بگیرد.

تعویض کاغذ دیواری کنده شده

مرحله چهارم: ابعاد مورد نظر را ببرید

زمانی که حس کردید چسب به حدی رسیده که خودش را گرفته و می تواند حرکت کند، با استفاده از کاتری که تیغه تیز داشته باشد و به کمک خط کش، مستطیلی از کاغذ دیواری را برش دهید که قسمت آسیب دیده را هم پوشانده باشد. در این حالت هر دو لایه کاغذ دیواری باید برش خورده باشند.

اکر طرح کاغذ دیواری شما هم مانند تصویر، خطوط عمودی و افقی دارد، برش را روی این خطوط بزنید.

بعد از پایان این مرحله، مستطیل تو خالی را بردارید. حال با دقت کاغذ دیواری جدید را از کاغذ دیواری آسیب دیده زیرین جدا کنید.

تعویض کاغذ دیواری کنده شده

مرحله پنجم: کاغذ دیواری آسیب دیده را بردارید

با استفاده از کاتر، از روی خطوط برش ایجاد شده روی کاغذ دیواری قدیمی، به آهستگی آن را بلند کرده و تمام آن مستطیل برش خورده را از روی دیوار حذف کنید.

تعویض کاغذ دیواری کنده شده

مرحله ششم: تکه جدید را نصب کنید

با دقت و بعد از قرار گرفتن صحیح قسمت بریده شده جدید کاغذ دیواری، آن را روی دیوار و درون مستطیل خالی دیوار قرار دهید و با استفاده از اسفنج به آهستگی روی آن را بکشید تا به دیوار کاملا بچسبد. به دلیل اینکه تکه قدیمی و جدید با هم برش خورده اندف باید دقیقا هم اندازه بوده و این تکه جدید روی دیوار کاملا قالب شود.

در مطالب بعدی آموزش های بیشتری برای تعمیرات منزل با شما در میان می گذاریم، بس برای اطلاع از به روزترین ایده های طراحی و دکوراسیون و ساده ترین روش های تعمیرات منزل  چشم از ایران اپارتمان بر ندارید!

ترجمه شده در تحریریه وبسایت ihome.ir