در این مطلب به شما آموزش مرحله به مرحله و تصویری تعویض مغزی شیر آب و تعمیر شیرآب های مخلوط را می دهیم.

 

تعمیرات منزل:  شیر آب آشپزخانه چکه می کند؟ منتظر آقای خانه هستید تا بلکه روز تعطیلی، لا به لای اوقات استراحتش بیاید و سری به آن بزند؟! بهتر است دست از انتظار بیهوده بردارید و با ایران اپارتمان همراه شوید تا به شما آموزش تعویض مغزی شیر آب را بدهیم، این آموزش برای رایج ترین شیرآلات موجود در آشپزخانه و سرویس بهداشتی یعنی شیرهای مخلوط کارساز است، پس در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید خودتان شیر آب را تعمیر کنید. با ما همراه باشد.

 آموزش تعمیر شیر آب

پیش از هر اقدامی جریان آب اصلی را قطع کنید. می توانید این کار را با کمک شیر فرعی پشت سینک انجام دهید و یا فلکه ی اصلی آب واحد خود را قطع کنید.

چگونه شیر آب را تعمیر کنیم

حالا پلاستیک روی سر شیر که علامت آب سرد و گرم روی آن است را با کمک پیچ گوشتی سر پهن بر دارید، برای شیر های یکپارچه می توانید با چند ضربه کل کلاهک شیر آب را بر دارید و پیچ های سرشیر را باز کنید.

آموزش تعویض مغزی شیر آب

بعد از باز کردن کامل سر پیچ ها حالا نوبت به باز کردن مغزی ها است. برای باز کردن مغزی ها از  آچار فرانسه  کمک کنید، معمولا به دلیل زنگ زدگی به سرعت باز نمی شوند پس کمی صبوری کنید تا کالا باز شوند.

تعویض واشر شیر آب

به طور کلی مشکل اصلی چکه کردن شیر آب به واشر های روی مغزی های آن مربوط است. حالا می توانید به سادگی واشرهای کهنه ی روی مغزی را با واشرهای تازه عوض کنید و تمام مراحل را به صورت معکوس انجام دهید و شیر آب را مجدد سر و هم کنید. توجه داشته باشید که اگر با تعویض واشر آب نیز مشکل چکه کردن شیر آب بر طرف نشد، پس باید مراحل را مجدد طی کنید و مغزی را با یک مغزی نو تعویض کنید.

تعمیر شیر آب در خانه

بسته به نوع شیر و مغزی از یک تا سه واشر مختلف روی هر یک قرار دارد که به راحتی می توانید هر کدام از این واشر ها را با یک واشر سالم و جدید تعویض کنید که نهایتا به باز کردن یک پیچ احتیاج خواهد بود. چنانچه مطمئن هستید با واشر مشکل حل نمی شود و یا اساس می خواهید آن را تعمیر کنید تنها کافیست یک مغزی نو خریداری کرده و آن را جایگزین کنید. به همین سادگی تعمیر شیر آب شما در کمتر از نیم ساعت انجام شد.

به ما بگویید…

راه حل شما برای تعمیر شیر آب چیست؟ آن را با ما و سایر مخاطبان ایران اپارتمان از طریق دیدگاه های پایین همین مطلب در میان بگذارید.

در مطالب بعدی آموزش های بیشتری برای تعمیرات منزل با شما در میان می گذاریم، بس برای اطلاع از به روزترین ایده های طراحی و دکوراسیون و ساده ترین روش های تعمیرات منزل  چشم از ایران اپارتمان  بر ندارید!

 تحریریه وبسایت ihome.ir