در این مطلب قصد داریم شما را با روش ترمیم ترک ظروف چینی و ساخت چسب برای چسباندن چینی شکسته در خانه آشنا کنیم.

 

تعمیرات منزل: شاید برای شما هم پیش آماده باشد که یکی از ظروف چینی قدیمی تان بشکند، در چنین مواردی قطعا چسباندن چینی شکسته آن با چسب های معمولی نتیجه ای نخواهد داشت و به ناچار مجبور به دست کشیدن از آن خواهید بود. بند زدن چینی ها سال هاست که چندان باب نیست و می توان گفت که پیدا کردن فرد ماهر در این زمینه دشوار است؛ به همین منظور در این مطلب قصد داریم شما را با روش ترمیم ترک ظروف چینی و ساخت چسب برای چسباندن چینی شکسته در خانه آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

چسب مخصوص چسباندن چینی

وسایل مورد نیاز برای ترمیم ظروف چینی:

  • موم عسل
  • چسب دو قلو ( چسب مخصوص چینی شکسته)
  • بیکینگ پودر
  • خلال دندان
  • سشوار

ترمیم چینی شکسته

در مرحله اول ترمیم ترک ظروف چینی تکه های شکسته شده را جدا کنید . آن ها را تمیز کنید، سپس موم را با کمک سشوار کمی گرم کنید تا به راحتی در دست شکل بگیرد.

ترمیم ترک چینی

سپس بزرگترین قطعه چینی شکسته را انتخاب کنید و با کمک خلال دندان روی لبه های شکسته کمی چسب قوی بزنید و سعی کنید قطعه های جدا از هم را مثل پازل در کنار هم بچینید. بهترین چسب برای چسباندن چینی شکسته ، چسب های معروف یک دو سه هستند.

چسباندن چینی با موم عسل

حالا برای ترمیم چینی شکسته موم گرم شده را همانند تصویر پشت تکه های شکسته شده قرار دهید، تا هنگام خشک شدن چسب قطعات شکسته جا به جا نشوند و در جای خود ثابت بمانند، این عمل را چسباندن تمام قطعات ادامه دهید.

ساخت چسب برای چسباندن چینی شکسته

حالا برای ساخت چسب برای چسباندن چینی شکسته و پر کردن بخش هایی از چینی که لب پر شده است، بیکینگ پودر و چسب را با هم مخلوط کنید تا حدی که یک خمیر چسبنده قوی به دست آید و با کمک آن سوراخ های موجود در چینی را بپوشانید.

ترمیم ترک ظروف چینی

توجه داشته باشید که در هنگام پر کردن سوراخ ها فشار چندانی به ظرف وارد نکنید تا مجدد متلاشی نشود.

ترمیم چینی شکسته

 حالا اجازه دهید چسب چینی به خوبی خشک شود. بهتر است چندساعت به ظرف استراحت دهید تا به خوبی اجزای آن بهم بچسبند، سپس روی چینی سشوار بگیرید تا موم موجود کاملا آب شود.

تعمیر ترک ظروف چینی

حالا ظرف شما مثل روز اول کارایی خواهد داشت و می توانید پس از شست و شوی آن به راحتی از آن بارها و بارها استفاده کنید.

به ما بگویید…

راه حل شما برای ترمیم ترک ظروف چینی چیست؟ آن را با ما و سایر مخاطبان ایزان اپارتمان از طریق دیدگاه های پایین همین مطلب در میان بگذارید.

در مطالب بعدی آموزش های بیشتری برای تعمیرات منزل با شما در میان می گذاریم، بس برای اطلاع از به روزترین ایده های طراحی و دکوراسیون و ساده ترین روش های تعمیرات منزل  چشم از ایران اپارتمان بر ندارید!

منبع: instructables