گرانیتی کردن صفحه کابینت با رنگ یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین ترفندهای تغییر دکوراسیون آشپزخانه است که می توانید آموزش آن را در این مطلب ببیند

تعمیرات منزل: بسیاری از افراد بعد از کار بسیار در یک محیط، ترجیح می دهند حتی با یک تغییر کوچک فضا را برای خود جدید کرده و آن را متحول سازند. آشپزخانه هم یک فضای پر کار و پر فعالیت در خانه به حساب می آید. آیا شما هم دوست دارید در فضای آشپزخانه خود تغییر دکوراسیون ایجاد کنید ولی در عین حال نمی توانید هزینه زیادی برای آن داشته باشید؟ تغییر صفحه رویه کابینت یکی از کم دردسرترین تغییرات دکوراسیون آشپزخانه است. اصلا شاید هم صفحه کابینت آشپزخانه تان سالم است و فقط از ظاهر آن خسته شده اید. در این حالت می توانید با استفاده از رنگ و تغییر شکل سطح اپن آشپزخانه، ظاهری شبیه به گرانیت برای صفحه کابینت خود ایجاد کنید،

گرانیتی کردن کابینت آشپزخانه با رنگ

بگذارید یک سناریوی رایج را برایتان بازگو کنیم: این آشپزخانه دارای رویه کابینت لمینت شده بسیار مرغوب است ولی صاحب خانه به دنبال ظاهری لوکس تر می گردد. البته صاحب خانه به جای اینکه هزینه بسیاری پیش روی خود قرار دهد که ارزش یک سنگ گرانیت جدید را داشته باشد، تصمیم می گیرد نوعی رنگ و نقاشی روی صفحه کابینت را امتحان کند که در یک ست مخصوص به فروش می رسد. این ست برای پوشاندن صفحه کابینت لمینت شده، کاشی سرامیک، چوب و سنگ مرمر طراحی شده است.

نتیجه ای که از گرانیتی کردن کابینت آشپزخانه حاصل می شود، سطح یکپارچه ای از کابینت است که ظاهر آشپزخانه را تغییر می دهد. بافت و رنگ رویه کابینت شما هر زمان که از این ست مخصوص استفاده کنید، متفاوت خواهد بود. پس بهتر است که یکباره همه کابینت ها را تغییر دهید تا یک الگو و طرح یکپارچه برای کابینت ها ایجاد شود. ما در ادامه این مطلب به شما می گوییم که چگونه باید مرحله به مرحله این کار را انجام دهید تا صفحه کابینت را تغییر شکل بدهید.

آموزش گرانیتی کردن کابینت آشپزخانه

مرحله اول : تمیز کردن، آماده سازی کابینت آشپزخانه

سطح رویه کابینت را به خوبی از انواع لکه و کثیفی بزدایید. همه آلودگی و چربی های روی آن را با دستمال پاک کننده مخصوص کابینت تمیز کرده و سطح کابینت را به خوبی با آب پاک کنید. اگر سطح کابینت چوبی یا لمینت شده شما آسیب دیده است، به راحتی می توانید با استفاده از مواد مخصوص پر کننده چوب، شکستگی، سوراخ و حفره ها را پر کرده و سپس با سمباده سطح آن را صاف و یکدست کنید. حال با پرایمر سیاه رنگ تمام سطح رویی کابینت را پوشانده و رنگ کنید.

آموزش رنگ کردن کابینت آشپزخانه

مرحله دوم: اسفنج مخصوص را به رنگ آغشته کنید و ضربه بزنید

بعد از گذشت 8 ساعت که پرایمر به خوبی خشک شد، آماده دریافت رنگ های معدنی با اسفنج است. قبل از اینکه به سراغ گرانیتی کردن کابینت آشپزخانه بروید، روی کاغذ طرح و الگویی که مدنظر دارید را بصورت تصادفی تست کنید. نیازی نیست خط و رگه های دقیق و کاملا منظم ایجاد کنید. فقط سعی داشته باشید موج و نقشی از رنگ را که شبیه به سنگ گرانیت است روی صفحه کابینت خلق کنید. این لایه هم حداقل به 4 ساعت زمان نیاز دارد تا کامل خشک شود.

رنگ کردن کابینت چوبی

مرحله سوم: پوشش نهایی کابینت آشپزخانه

بعد از خشک شدن نقش و طرح و بعد از یک سمباده کشی ملایم، در مرحله آخر پوشش نهایی را به طراحی کابینت خود اضافه کنید. در نظر داشته باشید که این لایه هم به 4 ساعت زمان نیاز دارد تا کامل خشک شود. بعد از خشک شدن کامل پوشش رویی همچنان چند ساعت از قرار دادن وسایل سنگین مانند تستر و مایکروفر روی سطح کابینت خودداری کنید. تا دو هفته مراقب باشید تا سطح کابینت مرطوب نشود و آن را خشک نگه دارید تا کاملا رنگ و لایه های مختلف صفحه کابینت جدید کاملا به خورد هم بروند.

در مطالب بعدی آموزش های بیشتری برای تعمیرات منزل با شما در میان می گذاریم، بس برای اطلاع از به روزترین ایده های طراحی و دکوراسیون و ساده ترین روش های تعمیرات منزل  چشم از ایران اپارتمان بر ندارید!

ترجمه شده در تحریریه وبسایت ihome.ir